Saturday, July 4, 2009

Redha Allah

ASSALAMUALAIKUM..

Alhamdulillah..

lafaz syukur yang tidak terhgga kepada Allah kerana sehgga kini dan saat ini..
diriku masih dikurniakan nikmat islam dan iman...

hurm..
lama xmenulis..
kekangan masa dan beberapa asbab lain mendahului laman fastabiq khairat bergerak secara konsisten..
tp jgn digundah semua itu..
pasti ada hikmah di sebaliknya..:)

"rahsia Allah"..

Sesungguhnya Allah menyembunyikan 3 perkara dlm 3 hal:

pertama:
Menyembunyikan redhaNya dalam ketaatan.
Maka jgn merendahkan sedikitpun terhadap taat..
Siapa tahu redha Allah ada di dalamnya.

Kedua:
Menyembunyikan murkaNya dlm maksiat kepadaNya..
Maka jgn meremehkan sekecil apa pun maksiat itu..
Barangkali di dlmnya tersempunyi murkaNya.

Ketiga:
Menyembunyikan kewalian dlm diri hamba-hambaNya.
Maka jgn merendahkan seseorg..
Siapa tahu org itu wali Allah..

Allah berfirman:
"Tidak aku kumpulkan atas hambaku dua ketakutan dan tidak aku kumpulkan pula dua keamanan,bg sesiapa yg takut kepadaku di dunia,maka aku amankan dia di akhirat,dan bg siapa yg mengamankan aku di dunia,aku takutkan dia di akhirat.."

mga menjdi perkongsian yg bermanfaat..

with love~nuramna najihah








No comments:

Post a Comment