Saturday, March 5, 2011

Dialog mak dengan anak..

  assalamualaikum..


beberapa hari lepas atau minggu lepas tak ingatla plak tarikh..


cik kembar buat status ini di facebook..


"Geng anak teruna mak ayah dh conquer rmh, sedap dok menikmati durian kat rmh...Geng anak dara semua dok sibuk study...xleh nk join the group...huhu
~Ogyz Sam , Akhi Faiz , Siti Nurfarehan , Siti Nurfadzillah Samsurkhar , Muhammad Faris Fadzlan Bin Samsurkhar.."

sebelum tu memang cik kembar dah call kate adik beradik lelaki saya tengah kenduri durian kat rumah..

maka..
setelah beberapa hari selepas tu..
saya call mak bonda tercinta saya..

dialognya begini...

saya : Assalamualaikum maaakk..
           sihat tak?
           ada kat mana ni?

mak : Alhamdulillah..sihat..semua sihat..
         ada kat dapur ni haa..
      
saya:kat dapur? mak tengah buat apa?

mak : adalaaaah..

eh! peliknya mak ni..
selalu kalau tanya..mak cakap je tengah buat apa..
buat kuih ke..
masak nasik goreng ke..
basuh pinggan ke..
ni cakap "adaalaa"..
musykil...

ok..dialog diteruskan..

saya: eh..mak citalaa..mak buat apa...
        slalu mak cita je..ni knp tak leh cita plak..
        haa..rahsia pa nie..
        maaak..citalaa..
        citalaa..
       nape tak nak cita kat kak an ni...

mak : ish..adalaa..tak dak papa laa..

saya: maaaak...citalah..
         knpa ni..
         mak tengah buat apa..
        knpa tak nak citaa..

mak: tgah makan.

saya: laa..tengah makan..
          tu pun nak rahsia-rahsia..
          mak makan apa maak?
mak: adaalaaa..

 saya: plak daah..
         maaaak..citaalah..
         mak makan apa?
         ni mesti ada papa nie..
         maak..citalah..
        citaalaah..
        mak makan apa?
        maaak...

mak: makan DURIAN!

saya: erk! 
allaaa..sedaaaapnyer..huhu
patutlah rahsia sangat dari td..
maak..
ari tu jie ada cita kat kak an..
dia ckp macm ni mak..
"kak an, sedaapnya durian nie..tambah-tambah makan dengan pulut, pastu ada santan..pergh! slow-slow je masuk tekak.."
saje je nak mengusik orang..

mak: haha..jie kata mcm tu..
         takpalaa..bulan 6 nanti ada banyak lagi..(ayat mak ambik atie)
         ni pun bukan beli pun..
         ada orang bagi tadi..
saya: tulaa..nnti mak simpan kat kak an, kak ngah dan ilah sekali tau..
 mak : adalaa tu nanti rezeki..
saya : ye baik!
........................................................................................

slalu kami makan durian ramai-ramai..
ni..
geng lelaki je yang makan..
geng perempuan dok asrama..belajar!
tak acilaa kan..
sungguh tak aci!
patutlaa..mak rahsia sangat kan..
rupanya tengah menikmati durian~

ish! ish!ish!

with love: siti nurfarehan







No comments:

Post a Comment