Monday, December 27, 2010

kembar kedua..

assalamualaikum..

ahha..jangan terkejut..

kembar saya kat UKM..
nama dia JAMILAH JAMALUDDIN..
orang Pantai Puteri.Melaka.
kenal dia dari minggu orientasi..

bermula masa minggu orientasi..
tengah isi borang perjanjian UKM..
tetiba fasi cakap guna pen hitam je!..

"Alamak!ada pen biru je ni.."
kalut jugak la masa tu..
tegurlah budak sorang ni..
"err..ehem..ada pen hitam lebih tak?"
dia jawab:
"err..ada..tapi kawan pinjam jap..tunggu kejap eh"
saya:
"ok.terima kasih.."

sesi perkenalan bermula..
kebetulan kami sama group orientasi..
dia agak pendiam..
so..kami berbual..
"nama apa?panggil apa?"
"ambik course apa?"
dia jawab:
nama jamilah jamaluddin..
panggil mila..
ambik statistik.
saya : "owh sama...dok bilik mana?aras mana?"
dia :" aras 3,bilik 307"........(ye ke ?lupa dah no bilik dia)
saya :"kita sama aras"
ngee..jodoh kan..=))

so..di situ segalanya bermula...

saya selalu makan kat bilik dia..
dia serumate dengan senior..
banyak masa dihabiskan kat bilik dia..
tengok movie..
buat asgment..
pegi kuliah..
bersama...
saya belajar memahami dia..
dia belajar memahami saya..

proses belajar mengenali..
proses belajar memahami..
...................................................................................

tahun kedua..
kami ambik keputusan untuk hidup sebilik..
sebab senang buat keje sekali kot..

saya belajar mengenali dia sikit lagi..

dia suka sangat buat saya terharu..
masa tengah packing barang nak masuk store masa akhir tahun 1..
dia bagi surat saya..
terkejut..
isi surat tu sweet je..haha..
ada unsur lucu sikit..
yela..bilik dekat..jalan bape langkah je..
tetiba dia guna cara surat..
sweet je rasa..

panggilan kami ialah "mi" dan "mu"..

pernah dia pegi genting..
dia main permainan apa ntah..
dia bawak balik bantal peluk seahorse (kuda laut) kaler hijau..
sampai kat bilik..tengah letih-letih tu..
dia cakap kat saya..
"sori..tak dapat nak dapatkan satu lagi untuk mu.."

saya tya dia :" kenapa nak bagi mi satu plak?"
dia jawab :" mi ingat nak bagi mu satu..huhu"
saya jawab :"eh,mi tak kesahlaa..
tetibe je nak bagi kat me ni..err,mu sayang mi eaa??haha"
dia jawab : "soalan jenis apa tu??.."

dia sanggup pegi genting beberapa bulan lepas tu..
semata nak dapatkan bantal seahorse untuk saya!
dari pagi sampai malam..dia usaha nak dapatkan untuk saya!
dan dia berjaya bawak balik sekor.haha
kaler pink plak tu..
tya dia: "main apa lagi kat sana?"
dia jawab :" main satu permainan ni je laa..nak dapatkn jugak bantal seahorse ni untuk mu!"
so..sy sangat terharu..
sampai macam tu sekali dia nak bagi saya bantal kuda laut tue..isk2x~



nila seahorse tu..yg tengah jeling-jeling tu..tapi saya punya kaler pink dan kecik sikit saiz dia..tq mila!
ekor dia tu yg mahal..boleh buat penyangkut..:P

saya bawak balik rumah..

adik-adik saya berebut nak bantal tu..
saya cakap kat adek-adek:
"bantal ni sangat mahal,takleh jumpa kat mana-mana dah..so tak bleh ye!"
adek bongsu saya sanggup nak tukarkan bantal pensil dia yang jauh berganda-ganda besar dari seahorse yang saya dapat tu..
jawapan saya :"tak boleh..kak mila bagi seahorse tu untuk kak an sorang je.."
wink2x~

besday saya tahun kedua..
masa tu saya suka kura-kura..
(bukan  kura-kura yang hidup ok! yang  palsu je)
nampak comel sangat..
so..masa besday saya tu,..
dia senyap-senyap bagi dua ekor kura-kura kat saya..
satu untuk saya,satu untuk kembar saya!
kura-kura tu untuk gantung kat hanset!
dan saya dah gantung kat hanset saya sampai sekarang!
wah..saya sangat suka dan terharu...

besday tahun ketiga ni..
dia bagi bear..
sangat comel..=)
bear tu ada tanda "love" kat tengah..
lalala..

..........................................................................
kenapa saya sayang dia?
sebab...
dia sangat memahami saya..
dia bukan seorang yang berkira..
dia sanggup dengar saya cerita saya sampai pkul 4,5 pagi..
tahan mengantuk sebab nak dengar saya bercerita..
sedangkan saya tau dia mengantuk..
tapi still respon apa yang saya cerita..
ni yang saya belum jumpa dengan kawan-kawan yang lain..
dia memang seorang pendengar yang baik..
even saya tengah marah-marah pun ,..
dia dengar je..haha..
kesian plak kat dia masa tue..ngee~

dia selalu ajar saya benda-benda yang saya tak faham..
sedangkan dia sangat busy masa tu..
dia selalu ada masa untuk saya..
dia banyak bantu saya..
sampai nak buat praktikal pun ajak saya tinggal rumah dia..

dia tak kisah saya ajak dia teman pegi mana-mana..
setiap sem,saya akan pegi KL..
ada peruntukan untuk family saya..
so..
saya akan pegi MYDIN,JALAN TAR..etc
beli barang menjahit mak saya..
hadiah untuk ayah..
adek-adek..
then..dengan barang yang banyak tu..
sabar jela dia layan saya..

kalau dia bagi something..
kita kena terima..
kalau tak,sampai boleh dia pujuk kita..
kalau tak terima, mulalah dia start ckp mcm ni..
"oh,mcm ni la mu skrg..mu dh berubah dengan mi..huhu"
ceh! ayat ni dah imune dah..ngee..

dia tau saya fobia dengan apa..
kadang-kadang video kat fb..
yang eksiden..putus segala bagai..
dia yang tolong tapis kat saya..
yang ni saya boleh tgok ke tak boleh..
sama jugak dengan gambar..

tapi penah jugak beberapa kali dia usik saya..
dia panggil saya tengok video..
dia senyap dan panggil saya..
sambil tu dia biar video tragis tu "play"
jd..bila saya datang kat dia..
saya akan tengokla video tragis tu..
saya? pejam mata..ngee..=p

dia sangat suka kat "love" dan rama-rama..
dia suka warna purple..
dia suka makan ayam goreng cafe..haha..
dia agak memilih dalam makan..
tapi kegemaran dia memang "kentang"!
dia boleh cerita mcm2x dengan saya je..
so..ngam la kmi kan..=))
..................................................................................................
sampai sekrg apa yang saya tak boleh dengan dia?

saya tak boleh menangis depan dia..
TAK BOLEH!
sebab?
saya malu...
malu....

dia cakap saya ego..
saya cakap kat dia :" taklah..mi dh penah cuba..tak boleh jugak nak nangis depan mu"

saya penah cuba..
tapi malu mengatasi..
haha..
nampak pelik..
tapi selama 3 tahun kami kawan..
saya belum penah nangis depan dia dan kawan-kawan lain..

saya boleh nangis depan angah je..

saya tak reti nak cerita pasal soal hati dan perasaan dengan dia..haha
tak retilaa..
bab cintan cintun pun tak reti..
so, cerita-cerita seperti itu tak termasuk dalam diari kisah kami..
wink2x!

saya cuba buat dia terharu..
tapi saya rasa tak sama dengan apa yang dia buat kat saya..

so..sekrang ni sedang meghabiskan masa kami bersama di sem akhir ni..
owh..saya akan rindu kawan/rumate yang sangat baik macam dia..
susah nk jumpa...=)
saya sayang dia..

p/s: setiap kawan/shbat yang kita temui,masing-masing ada kelebihan,kekuatan dan kelemahan tersendiri..
apa yang penting, kita cuba terima mereka seadanya..
baik yang baik..
atau yang buruk..
setiap sahabat dan kawan-kawan ada tempatnya yang tersendiri dalam hati kak an!
luv u...ngee~

*tulis ni sebb risau jugak kalau che dayah.ejah dan ida terasa hati..
jenuh plak saya nk memujuk...


with love : siti nurfarehan

No comments:

Post a Comment