Tuesday, October 26, 2010

saja nak lepaskan perasaan...

assalamualaikum..

berbalik pada tajuk entry..
sebenarnya memang nak lepaskan perasaan..
bukan perasaan marah ye..
tak taulah nk gambarkan mcm mana..

perasaan yang bercampur-campur + berbaur-baur

susah hati
tak sedap hati..
rasa nak nangis tapi tak boleh nak nangis..
rasa nak habiskan exam cepat-cepat..
pastu nak balik umah..
jumpa mak..
jumpa ayah..
jumpa adik-adik
cemburu angah dah balik umah,..

rasa mcm nk skip exam je..
sebb rasa nk balik umah sgt2x..
nak peluk mak kuat2x..
tapi mengenangkan lagi beberapa langkah lagi nk hbiskn..
untuk satu sem..
takkan nk tggalkan semua mcm tu je..
sanggup ke nak repeat paper yang sama untuk tahun depan?
tidak sama sekali..
dahla sgt susah..

bak kata asma..
kpda ibubapa yang nak daftarkan kursus matematik dan statistik di UKM..
sila fikir banyak kali ye..
kerana anak anda akan belajar tiga fakulti sekaligus..
1.fakulti sains dan teknologi
2.fakulti ekonomi dan perniagaan
3.fakulti kejuriteraan dan alam bina
ditambah sapa yang ambik subjek bahasa..
tambah satu lagi
4.pusat pengajian bahasa dan linguistik..

PERFECT MATCH!

tapi kenapa saya rasa mcm saya ambik subjek semua fakulti??

UKM ada sepuloh fakulti

1.FAKULTI PENGAJIAN ISLAM
2.FAKULTI SAINS SOSIAL DAN KEMASYARAKATAN
3.FAKULTI SAINS DAN TEKNOLOGI
4.FAKULTI TEKNOLOGI DAN SAINS MAKLUMAT
5.FAKULTI UNDANG-UNDANG
6.FAKULTI PENDIDIKAN
7.FAKULTI KEJURUTERAAN DAN ALAM BINA
8.FAKULTI EKONOMI DAN PERNIAGAAN

DUA LAGI KAMPUS LUAR LAA..

fakulti yang saya garis tu..
memang saya rasa mcm tak ambik subjek tu..
tapi majoriti subjek yang saya ambik memang 3 fakulti paling top  susah..
sebab minor saya ekonomi kah??
ish...
tak taulaa...
eh..nape tetiba je masuk bab fakulti..

erm..yang penting sekali,...
harap sangat anda sume dapat doakan saya tenang dan lapang dada..
itu je..
doakan saya..
doakan saya,.
doakan saya..
amin...............................................................

saya nak doakan "bittaufiq wannajah fil imtihan' pada semua pelajar yg tgah exam..

semoga dapat menjawab dgn baik..
semoga Allah beri kesihatan yang baik,ketenangan hati dan kelapangan dada semasa menjawab peperiksaan.
AMIN...

saya pun nak doakan kepada semua kawan-kawan yang terkena SINDROM PELAJAR TAHUN AKHIR supaya dapat yang terbaik dalam hidup kalian...
tapi ingat ye..
"yang terbaik bukan yang hadir pada permulaan kehidupan,..
yang terbaik wujud bersama-sama kita menjalani kehidupan.." (tak faham roger saya ye)

**nnti nak cite pasal rumate saya mergkap kembar sy kat ukm..InsyaAllah.

SEKIAN
with love :nuramna najihah

No comments:

Post a Comment