Tuesday, October 19, 2010

kenali saya....

assalamualaikum..
kali ni nak cite tentang diri sendiri la plak...
mood : buat-buat ceria..padahal exam 2  hari je lg..


ni bukan secara keseluruhan..
tapi secara amnya macam ni laa..


masa ni selalu ada orang kacau...
saya sanggup tak tido malam..
semata nk habiskan novel tu..
"mcm takde esok je.."
tapi..
nak wat cmne
"wo to me huuue" (ejaan ni salah ye)
eh silap..
terckp bhasa asing plak..
erm,,
"inilah saya"
tapi saya bukan pembeli novel..(sikit je koleksi novel sy)
saya suka pinjam & baca je..
(bazir je beli..mahal plak tue..)




yang ni tak leh nak buat apa laa...
saya memg cenggini..
malas nk kasi hp berdering-dering..


ni salah satu pantang saya..
sila berjaga-jaga..
haa...lagi satu..
saya tak suka orang pinjam barang saya lama-lama..
bila saya rasa dia dh lama pinjam brang saya..
saya akan ingatkn dia..
tapi kalau dia buat-buat tak ingat..
saya mulala ada masalah mulut nak membebel..


tak taula apa dah jadi dengan saya ni..
set kat kepala esok besday sekian-sekian org ni..
last2x lupa..
3 hari kemudian baru wish..
apa nak jdlaa dgn saya nie..



saya takdelah masak sedaap pun..
cuma bolehlah kalau nak hidup tu..
better la dari makan biskut kering cicah air masak kan??

tapi saya suka pada lelaki yang pandai masak..
bukan yg terer2 gitu..
yang basic2x je..
boleh saya goyang kaki pada masa depan..
ceh!



yang ni memang tak boleh nak tolak ansur laa...hehe
saya tak leh tidur kalau pasang lampu..
dan saya suka sembang-sembang sebelum tidur..
dengan sape?
sape lagi..kembar sayala..
kdg2 sampai pagi tak tido..
sembang punya pasal..

sampai orang cakap kat kami berdua..
"kak an ,kak ngah sembang macam 10 tahun tak jumpa.."
haha..



nak lg?
tak larat nak melukis..
tulis je laa..

sapa yg tak kenal kami kembar dua orang ni..
memang akan kata kami dua orang serius,pendiam n sombong..
tapi sebenarnya..kami memang ceriaaaaaaaaaaa..
kami jarang sedih2x..
asyik gelak je..

sy,kembar n mak macam kawan baik..
selalu sembang sama-sama..
makan sama-sama..
puasa sama-sama..
usik mak yang paling tak tahan..
sampai nangis-nangis mak saya tahan gelak..
g semayang sama-sama..
muka pun sama dgn mak..
tetibe~

saya akan cepat merajuk & menangis bila?
bila saya kena marah..
bila saya kecik atie..
@ org yang rapat dgn saya kena marah..
@ org yang saya sayang kena marah
benci kena marah..
bazir air mata sy..

tapi sebenarnya orang slalu kata saya grang dan cepat marah..
padahal saya biasa je..

lagi?
saya suka jalan-jalan..
tadabbur alam..
suka sangat..
maybe ikut perangai ayah..
ayah suka bawak kami jalan-jalan..
walaupun tempat yang sama..
family ada satu slogan
"kalau jalan no.1,cepat je siap..xpayah suruh pape pun..
kalau suruh buat  keje,
sampai berbuih mulut2,lambat je gerak.."

haa..
saya suka tengok doremon..
hehe
tapi..
saya tak suka kucing..
padahal ada lebih kurang 7 ekor kucing kat umah
tiap2 sorg  adik beradik at least ade sekor  kucing..
tp saya?
"tiada sekor pun..hehe"
saya biasa2 je dgn kucing-kucing tu..
tolong2 bagi makan tu ok je..
tapi nak tidur sekali tu..maafla..

ada kisah disebalik kucing ni..
kan kat umah ada 7 ekor kucing..
satu hari tu..
pak sedara dtg umah..beraya..
anak-anak (merangkap sepupu saya) dia suka kat kucing tu..
diorang mintak kat mak saya..
mak saya pun nak bagila..
walaupun sgt berat hati sebb sayang kat kucing tu..
mak cakpla kat angah & ilah (adik sorg lg)
sebb diorg tu tuan kucing tu jugak kan..
lepas je mak bagi kucing tu kat anak-anak pak sedara sya tu..
tetibe angah,ilah & mak saya nangis..
Ya Allah..
sy ckap.."kalau tak nak bg..jgn bagi...
diorang pun saja tanya je..
kan dah nangis..haha"
p/s: sy sedih jugak..tp xdelah sampai nak nangis kan..

tapi sebenarnya diorang tak ambik pun kucing tu..
buat gempak je..
saya pun usik2 la mak & angah..
"huuu..belum pape lg daa nangis..bukan diorg nk ambik betul2x pun kucing tue..
malu kejap..nangis depan org ramai.."
lastly..ketawa bersama..
ape daa..

dahlaa....malas nk bebel dah..

ni salah satu kucing kat umah..
nama dia "titi"..
tapi "titi" kat mana ni..
saya tak tau..
adik saya punya keje snap-snap gambar kucing ni..


dahla...assalamualaikum


with love : nuramna najihah





3 comments:

  1. ~ Lots of Love-Nurfa ~October 19, 2010 at 4:43 PM

    knp cakap psl kucing?
    dah rindu kat kucing....huhu
    titi, upin, nemo, buncho, nikki,mimi...
    bobo dah mati...baru je...hg tahu x?

    ReplyDelete
  2. salaam

    a'ah la. korang ni borak sampai tak tido.

    kang bangun lambat, tak angkat tepon [k.ngah] bila orang call..hihi..

    Semoga Allah pelihara ukhuwwah kita.

    Jaga diri, amal, iman. ;)

    ReplyDelete
  3. angah :dah tau dah..adek yg bgtau masa calling2x ari tu..=)

    kak krie :waalaikumsalam.kak kerie!!!
    rindu2x..
    cne kak kerie tau kmi sembang sampai xtido nie.??

    ReplyDelete