Tuesday, November 9, 2010

apa yang saya ...

assalamulaikum..

sila jangan baca entry ni..
sebab entry ni luahan perasaan saya semata-mata..

apa yang teringin sangat saya nk buat sekarang ni..
waktu ni..
tika ini..

saya nak pergi jauh-jauh..
sendirian..
seorang..
tak nak sapa-sapa ikut..
tak nak sapa-sapa tau..
tak nak sapa-sapa ganggu..
tempat yang takdak orang kenal...
tempat yang tenang..
jauh dari kesibukan kota...
tepi pantai yang tak tau dek orang...
sunyi dan damai..


saya nak tadabbur alam..
dekat dgn ciptaan Allah..
menilai kesyukuran seorang hamba..
yang selalu meminta-minta pada Khaliqnya..
saya nk pandang langit lama-lama..
saya nak jalan-jalan tanpa tujuan...
hanya ikut kata hati..
di atas bumi Allah...
di bawah langit Allah...
milik Allah segalanya..
saya nak renung alam lama-lama..
saya nak hayati alam semulajadi dengan hati saya..
saya nak termenung lama-lama..
saya nak pejam mata lama-lama..
bila saya buka mata..
saya tenang...
saya nak renung kelemahan diri sendiri..
muhasabah diri..
menilai diri...
sendirian....
segalanya sendirian...
indahnya..
bestnya..
dah lama rasa teringin nak buat..
cuma sekrang perasaan nk buat tu semakin kuat...
sangat kuat..
kuat.......


tapi..
mungkinkah terjadi,.
mak bagi ke?
ayah bagi ke?
nak pegi mana?

dahla anak dara..
nak pegi tempat mcm tu sorang-sorang..

tp yang pasti..
saya  SANGAT-SANGAT teringin nak buat mcm ni..
Allah...........

boleh tak nk buat keras kepala..
degil..
nak pegi jugak!

tak boleh2x..
dosa2x..

baik itu jelas..
buruk itu jelas...
maka , tndakan juga kena jelas..


ok2x..
boleh pegi ramai-ramai..
tapi untuk sekian waktu..
biarkan saya sendirian..
sehari..
dua hari..
tiga hari..
seminggu...
bolehkah??

ya Allah..teringinnya.......................................
betul...tak tipu..
sungguh-sungguh nie...
Allah..

bukan lari dari masalah,..
bukan!
bukan!..
saya memang inginkan ini..
impikan suasana ini..
dalam sekian umur ini..
Allah...

saya nak rasa ketenangan itu sendirian..
ya mungkin dengan  beribadah itu ada ketenangan..
cuma..
bila mendekati ciptaan Sang Pencipta,,
rasa keangungan pencipta lebih dalam..
rasa kebesaran Allah menenggelamkan keangkuhan seorang hamba..
mampu meyedar dan menginsafi kekerdilan seorang hamba..


bukankah..
dengan mengingati Allah..
hati akan menjadi tenang....
Allah..
Allah...
Allah..

perasaan apakah ini??
kenapa tulis entry ni..
perasaan ni tak berkurang??
kenpa semakin kuat??

nak pergi........................................
jauh...........................................................................................................
sendirian....................................................................................................................
menangis....
akur dengan fitrah wanita ..
air mata peneman setia..
walau cuba sedaya upaya untuk berlagak tabah...
walau sekuat mungkin menahan perasaan..

Allah............

with love : nuramna najihah

p/s:kan dh ckp..jgn baca..nak baca jugak..huhu

1 comment:

  1. salam...k an, nak ikuttttttttttttttt...^_^

    ReplyDelete