Monday, November 28, 2011

Luka

Assalamualaikum..

jari tangan sy luka..
lama betul tak kena benda-benda tajam..
sekali kena..nk post kt blog..

saya tengah buka tin..
of course la pakai pembuka tin...
saya dah berjaya buka hampir separuh tin tu..
then, saya nk buka nak sikit lagi..
senangla isi tin tu keluar kan..
tetiba..
straaaaaash..zaaap!makan jari!
hujung pembuka tin tertusuk atas jari manis..
terkedu!!
scene 2 , 3 saat tu saya mampu tgok je..
saya tengok tangn saya berdarah..
dalam hati cakap.."takpe sikit je ni.."..
after 5 minit..I'm still bleeding..
mulala rasa takut bila tangan jadi terketar-ketar..
cepat2x balut tangan dgn tisu..
lap darah kat jari..
then, tengok tempat luka..
agak dalam dan panjang..
dan darah tak berenti lagi..
after 10 minutes..darah still xberenti lagi..
tawakal jela..
tak sakit sangat..pedih je..
lama-lama..darah dah berenti..
I'm glad!
but..
bila tekan-tekan tempat luka tu..
darah still ada lagi..
maybe sebab luka tu baru lagi..
dan satu lagi..
bila luka ni..
buat keje apa pun, asyik nk kena tempat sakit tu laaa..
sabar jela...
nk tengok pembuka tin tu..
taraaa...




hujung dia yang paling tajam tu yg makan jari saya!

kafarah dosa..InsyaAllah..



No comments:

Post a Comment